Zdravé recepty, Zdravie a recepty

Zdravé guličky s kakaom a chia semiačkami

Niekedy (rozumejte často) mám chuť na sladké, no predsa len si zamaškrtním radšej na niečom zdravom. 🙂 Veľmi rada mám napríklad hurmikaki, no na čokoládu mávam posledné dni tiež často chuť. 🙂 Ak to máte podobne, možno vám zachutia aj dnešné zdravé guličky, ktoré sú vyrobené z výživných (a chutných!) prísad. Keď si prečítate účinky jednotlivých prísad, všimnete si jedno – sú veľmi podobné! Tieto zdravé guličky sú ideálnou maškrtou popri vianočných zhonoch, poprípade pri skúškach. 🙂 Znížia krvný tlak, podporia činnosť mozgu a pamäť a navodia lepšiu náladu.zdrave gulicky s chia

Budete potrebovať:
  • 1 hrnček vlašských orechov – Vlašské orechy sú prospešné nielen pre nervový systém, ale aj na podporu činnosti mozgu, zlepšujú pamäť a schopnosť sústredenia sa. Zvyšujú imunitu a pomáhajú lepšie tráviť.
  • 7-10 datlí – Datle dodajú sladkú chuť a tým pádom už nemusíte doslaďovať. Množstvo záleží od ich sladkosti, ak vám zmes príde málo sladká, pridajte viac datlí alebo ju doslaďte medom či javorovým sirupom.
  • 5 PL kakao – Všimli ste si, že čokoláda je nebezpečne príťažlivá? To preto, že kakao má afrodiziakálne účinky.:wink: Stimuluje organizmus a navodzuje dobru náladu. Je tiež bohaté na antioxidanty a podporuje činnosť mozgu. O úžasných účinkoch kakaa si viac môžete prečítať tu.
  • 1 PL chia semiačok – Obľúbený zdroj energie, zlepšujú trávenie a znižujú vysoký krvný tlak. Majú neutrálnu chuť, takže ich môžete skombinovať s ľubovoľnými prísadami.
  • 3 ČL škorice – Dobrý zdroj antioxidantov, zlepšuje pamäť. Má protizápalové účinky a znižuje hladinu cholesterolu.
  • 3 ČL goji (kustovnica čínska) – Má protizápalové a antioxidačné účinky. Stimuluje nervový systém a pomáha pri vysokom krvnom tlaku. Zlepšuje trávenie a môže pôsobiť preventívne proti rakovine. Povráva sa, že predlžuje život. 🙂
  • štipka himalájskej soli – Bohatá na minerály.

*PL =polievková lyžica, ČL = čajová lyžička

Postup:

V mixéri pomeľte vlašské orechy na jemno a postupne pridávajte datle a ostatné prísady. Zmes musí mať jemne lepivú konzistenciu – takú, aby sa z nej dali formovať guličky. Ak je zmes príliš suchá, pridajte trošku vody. Ak sa vám zdá zmes príliš mastná, môžete primiešať maca prášok alebo arrowroot prášok. Zmes ešte raz ochutnajte a dochuťte podľa potreby. V dlaniach vyformujte guličky (poprípade iné tvary). Ak chcete, môžete ich obaliť napríklad v kokose. Dajte ich stuhnúť do chladničky. Spotrebujte do jedného týždňa.

Dúfam, že vám bude chutiť, príprava zaberie len chvíľku. 🙂 No pozor, kaloricky sú výdatné, takže to s množstvom zjedených kúskov nepreháňajte, všetkého veľa škodí. 😉 Tieto zdravé guličky chutia lepšie odležané, ja som ich takmer všetky zjedla sama. 😀 No, samozrejme, nie v jeden deň. 🙂 Sú ako zdravé jednohubkové brownies. Sú hutné, no plné chuti a výživných látok. Pokojne si ich môžete pripraviť aj ako raw dobrotu. 🙂

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.