Spirulina vs. chlorela – ktorá je pre vás vhodnejšia?

Spirulina či chlorela? A čo tak oboje? :) Základom zdravého stravovania je zelenina a ovocie. V ponuke môžete nájsť aj množstvo superpotravín a výživových doplnkoch, ktoré síce nemusia byť súčasťou zdravej stravy, no môžu ju doplniť a obohatiť. Medzi ne patria aj spirulina a chlorela, ktoré sľubujú zvýšenie imunity, detoxikáciu, lepšie trávenie a jednoduchšie chudnutie.

spirulina a chlorelaSpirulina

Spirulina nie je riasa, je to sladkovodná sinica! No nebojte sa, spirulina je kamarátsky druh sinice :) Usušenú sprirulinu dokážeme bez problémov stráviť. Má zeleno-modrú farbu, chuťou a vôňou mi pripomína…žrádlo pre psy :D Najskôr som skúšala spirulinu v mede, no nejak som sa nedokázala preniesť cez tú chuť. Spirulina v podobe malých tabletiek mi preto vyhovuje viac. Napriek tomu, že týchto malých tabletiek treba brať cca 7-12 2x denne aspoň 15 minút pred jedlom, nemala som s nimi problém. Ich chuť sa za tú krátku dobu nestihne uvolniť. Obsahuje vlákninu, bielkoviny, vitamíny skupiny B (najmä B6 a B2), železo, jód, meď, mangán, chlorofyl, kyselinu listovú, karotenoidy a betakarotén.

Účinky

  • zvyšuje imunitu a pridáva energiu
  • uľahčuje chudnutie
  • pomáha získať silné svaly (samozrejme popri cvičení)
  • antioxidačné a protizápalové účinky
  • môže pomôcť znížiť vysoký krvný tlak
  • môže pomôcť pri chudokrvnosti

chlorella spirulina

Chlorela

Chlorela je sladkovodná riasa zelenej farby. Pre mňa má príjemnejšiu chuť aj vôňu než chlorela. Dávkovanie je podobné, treba brať 6-12 tabletiek 2x denne, aspoň 15 minút pred jedlom. Túto riasu po usušení naše telo nedokáže stráviť, preto jej bunky musia byť dezintegrované. Čiže jej bunkové steny musia byť narušené pre lepšiu stráviteľnosť. (Chlorela od značky ES dezintegrovaná je!) Obsahuje vlákninu, bielkoviny, vitamíny A a skupiny B (B12, B6, niacín), riboflavín, kyselinu listovú, železo, zinok, horčík, vápnik, chlorofyl, karotenoidy, betakarotén a chlorelový rastový faktor.

Účinky

  • detoxikuje organizmus
  • redukuje oxidačný stres a tak spomaľuje starnutie
  • zvyšuje imunitu
  • pomáha tráviť a vylučovať (pre zdravé črevá)
  • pôsobí preventívne proti žalúdočným vredom
  • zmierňuje vedľajšie účinky ožarovaniacertifikacie

Moje dojmy

Rozhodla som sa brať naraz spirulinu aj chlorelu, keďže ich účinky sa pekne dopĺňajú. Brala som ich spolu niekoľko mesiacov, jednu dávku ráno (väčšinou spirulinu) pred raňajkami a druhú pred obedom alebo večerou (väčšinou chlorelu). Spirulina mi ráno trošku „zaplnila“ žalúdok, takže som už nebola tak hladná. Tento efekt môžete uvítať pri chudnutí. Celkovo však musím povedať, že som na sebe nejaký veľký účinok nezbadala. Stravovala som sa a cvičila zhruba rovnako ako pred začatím užívania a postava sa mi nijak nezmenila (o čo som sa ale v princípe ani nesnažila). Trávenie bolo v pohode, pozitívum je, že som neochorela :) Účinky teda beriem skôr preventívne, keďže nemusia byť hneď viditeľné. Na jeseň si plánujem toto duo kúpiť zas, teraz budem mať chvíľu pauzu.

Spirulinu + chlorelu v bio kvalite od značky ES (každé balenie má 750 tabliet) venoval do recenzie e-shop mojalekaren.sk, kde ich kúpite v balíčku za 20,4 €.

 

 

 

2 thoughts on “Spirulina vs. chlorela – ktorá je pre vás vhodnejšia?

  1. ja som ich mala spojené v 1 balení, tiež som nezbadala nejaké prevratné účinky, ale určite neuškodili a vraciam sa k nim po pauze opäť :) s väčším množstvom pohybu k tomu, tak možno trochu pomôžu :D

Pridaj komentár